V posledních několika letech mnoho technologických společností představilo řadu možností implementace virtuální reality (VR) pro cestování. Ne každému se však myšlenka VR líbila, protože se obávali, že by to mohlo znamenat pokles v turistickém průmyslu. Ale rok 2020 může být právě čas na přehodnocení této myšlenky. Ve skutečnosti existuje řada způsobů, jak VR skutečně doplňuje turistický průmysl.
Jak může virtuální realita pomoci cestovnímu ruchu
Uprostřed krize COVID-19 není žádným tajemstvím, že cestovní ruch byl zasažen obzvlášť tvrdě. Jedním z návrhů, jak pomoci odvětví cestovního ruchu, bylo zvýšit rozpočty na propagaci turistických destinací. A to je také místo, kde by VR skutečně mohla pomoci turistickému průmyslu. Jako jedna z nejviditelnějších nevýhod cestování je to, že je to drahé a nemůžete je vyzkoušet před nákupem.
VR dává uživatelům příležitost to udělat. Navíc, jakmile budou cestovní omezení zrušena, bude lidem bezpochyby nějakou dobu trvat, než si obnoví sebevědomí a znovu se nadchnou pro cestování. VR by umožnila personalizované zážitky pro uživatele, které tyto destinace zaujaly, a pomohla by znovu vybudovat humbuk, který dříve obklopoval cestování.
Personalizované zkušenosti
VR je skvělá příležitost, jak získat lepší „pocit“ z destinace, než by to dokázalo pouhé prohlížení statických obrázků. A pokud jde o propagaci destinací, je to obzvlášť důležité. Umožňuje vysoce pohlcující zážitek, ve srovnání s pouhým čtením nebo prohlížením obrázků těchto destinací. Z pohodlí domova můžete se svým Oculusem, Sony Playstation nebo jinými VR zařízeními zažít opravdu jedinečné zážitky, jako je přechod Grand Canyonu nebo výstup na Mount Everest.
Zážitky VR poskytují nový rozměr – doslova – pro cestovatele, kteří je mohou zažít ještě předtím, než se rozhodnou pro svou konečnou destinaci.
Nákladově efektivní alternativa
Jak již bylo zmíněno, jedním z největších problémů cestování je to, že je drahé. A skutečně, rozhodně nemůžete „před nákupem vyzkoušet“. VR nám ale umožňuje navštívit tato místa, aniž bychom si museli rezervovat letenku. Pokud jste nerozhodný typ, mělo by to rozhodně pomoci, když se budete snažit zúžit, kam příště navštívit. A protože jste více obeznámeni, pravděpodobně budete méně často přemýšlet o rezervaci vstupenek. Proč se spokojit s recenzemi Tripadvisors, když můžete vidět například potenciální hotel?
Je to koneckonců malý svět
VR může být nápomocná při hledání společné řeči bez ohledu na věk, kulturu nebo jazykovou orientaci. Tím, že budete moci virtuálně navštívit jinou část světa, může to pomoci vytvořit pocit úžasu a důvěrnosti vůči místu, které vás dříve nenapadlo navštívit. Navíc zjištění, která místa běžně obdivují lidé na celém světě, pomáhá vytvářet pocit jednoty. Lidé mohou být spojováni podobnými zájmy globálně namísto jejich geografické polohy.
Kam byste dnes vzali své VR cestování?